Rick Falkvinge ja Christian Engströmi raamatust The Case for Copyright Reform (Nädal 6)

Rick Falkvinge ja Christian Engströmi raamatust The Case for Copyright Reformning hinda pakutavaid lahendusi ajaveebiartiklis

Olen raamatuga nõus, et õigus privaatsusele ja privaatsusele on kahtlemata olulisem kui suurte meediaettevõtete õigus teenida alati samamoodi nagu enne, sest viimast pole isegi olemas.


 1. Moral Rights Unchanged

Olen nõus, et plagiaat on tegelikult suur ülemaailmne probleem ja seetõttu tuleks seda ikkagi pidada ebaseaduslikuks. "Tehke õiglust, näidake autorit" on õiglane reegel, millega kõik nõustuvad.

2. Free Non-Commercial Sharing

Olen nõus, et täna on autoriõigused jõudnud turgu valitsevasse seisundisse, kus need seavad tõsised piirid sellele, mida kodanikud saavad igapäevaelus teha ja mida mitte.

3. Twenty Years Of Commercial Monopoly

Olen nõus, et autoriõiguse kaitse tähtaega on vaja lühendada loomulikusse olekusse, kus saavutatakse tasakaal ühelt poolt ühiskonna ja teiselt poolt investorite vahel. Selline otsus peaks olema 20-aastase kaitse tähtaja kehtestamine alates avaldamise hetkest.

4. Registration After 5 Years

Olen nõus, et autoriõiguse kaitset tuleks tagada automaatselt, nagu see juhtub tänapäeval, seoses teostega, mis esmakordselt avalikkusele avaldatakse. Autoriõiguse omanikud, kes soovivad teose kasutamist ärilistel eesmärkidel kasutada ka pärast 5 aastat pärast avaldamist, peavad oma õigused registreerima, et iga inimene, kes oleks teinud õige otsingupäringu, leiaks autoriõiguse omaniku sobivast ainuõiguste andmebaas. See võib lahendada orbteoste probleemi.

5. Free Sampling

Olen nõus, et remiksid ja paroodiad ning audio- ja audiovisuaalsete materjalide tsiteerimise õigus on vaja legaliseerida analoogia alusel tekstide jaoks juba kehtivate viitamisõigustega.

6. A Ban On DRM

Olen nõus, et originaalseadmete tootjate piirangutest kõrvalehoidmine peaks olema seaduslik ja me peaksime kaaluma tarbijaõiguse raames selliste originaalseadmete tootjate tehnoloogiate keelu kehtestamist, mis piiravad teoste seaduslikku kasutamist.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

IT-prof Eestis (Nädal 8)

IT-juhid (Nädal 9)

Copyleft litsentsid (Nädal 7)